tisdag 30 december 2014

Ny utdelningskalender

Efter att igår varit och fikat med en kompis och diskuterat diagram i word och excel insåg jag att jag inte riktigt är nöjd med min utdelningskalender. Dels tycker jag att den är lite svårläst, dels är den klurig att uppdatera och dels så är den ful. Eftersom jag inte är mästare på excel så var det intressant att lära och pula lite med olika varianter och trots att det var jag som skulle visa honom hur jag gjort mina innehavsdiagram så lärde han mig hur man summerade i excel.
När jag senare på kvällen kollade igenom andra bloggare så såg jag aktienovisen hade lagt ut en kalender över sina utdelningar och bestämde mig för att stjäla idéer av honom.
Jag har nu precis gjort färdigt de nya och till skillnad ifrån tidigare så har jag delat upp även kalendern i de olika kontona som jag har.

Tyck gärna till om dem..

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar