tisdag 23 december 2014

Årets sista inköp...

I måndags kom utdelningen ifrån Awilco in på 2285 SEK och det var riktigt kul. Dessa gick med en gång till att återinvestera i Awilco och därmed så köpte jag 26 st nya aktier. Jag vet att det kan gå åt skogen med Awilco och egentligen talar hela min filosofi med att hålla stabila "tråkiga" företag som ger utdelningar emot att vara i den här typen av riskabla företag. Men just nu kan jag inte låta bli att köpa mer i denna högutdelare. Jag sålde dessutom mina innehav i Klövern och köpte HiQ för dem.

Idag förde jag dessutom över min vanliga månads löneöverföring och den gick till att fylla på med:

  • 52 st Sandvik, där fick jag idag mail om att Handelsbanken tycker att man ska öka för att de satsar på FoU och avvecklar dåliga delar av bolaget. Långsiktigt är det en bra investering och det är precis så jag vill ha det. 
  • 100 st HiQ International, det här är en högutdelare inom IT och det är ett intressant företag som jag tror på. De har precis fått nya avtal inom vårdsektorn och samarbete med Microsoft. Det blir spännande att följa dem.
  • 21 st Ratos B, många skriver ner dem och tycker att man ska hålla sig ifrån dem. DE har länge haft en kurs som dalat men detta gör att både P/E tal och utdelningar blir mer och mer lockande. Jag köper på mig mer. Det blev en liten post denna gången, men många bäckar små...
Under julhelgen här nu så kommer jag att lägga upp en uppdaterad lista årets utdelningar, det blir en uppdatering av mina utdelningskalender samt lite tankar inför nästa år. Nu ska jag iväg och göra de sista jul förberedelserna, ut och trängas med andra, innan jag ska njuta av en god kalkon hos grannen...God Jul alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar