måndag 10 november 2014

Nu börjas tankarna igen att vandra iväg...

Efter att ha läst på Petruskos blogg om hans kärnaktier HM, Castellum och Industrivärden blev jag intresserad av hans utdelningsstrategi. På samma sida skriver han om datum för utdelningar och ett av han "övriga innehav" är AT&T. Jag tittade vidare på den och insåg att direktutdelningen ligger på över 5%. Det som talar emot den aktien är, nu när jag blivit bortskämd med 1 kr courtage, det höga courtaget på minst 85 kr, samt 15% skatt som dras på varje utdelning.
Förvisso har jag förstått att jag får tillbaka den med skatteåterbäringen så det blir som en extrautdelning. Tja, nu har jag kanske övertalat mig själv att nästa inköp blir AT&T....
....
....
....
Fast, sen så är jag rätt sugen på Protector också...Framför allt ägamintid gillar den...

Den som lever får se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar