onsdag 12 november 2014

Äntligen positiv om Awilco..


Då har rapporten för Q3 kommit ut för Awilco och det är ökade intäkter och vinster. Det kanske viktigaste för mig som aktieägare. De är min största post med 41,7% av mitt innehav på mitt ISK. De kommer att bli mindre när jag köper upp i andra företag. Jag köpte Awilco på 121 NOK och de har varit nere på 86,75NOK/aktie som lägst.
Som nybörjare har jag varit svettig med en nedgång på drygt 28%, och detta under mina 2 första månader som aktieägare överhuvudtaget. Flera kvällar har jag haft ångest och undrat varför gudar och annat varit emot mig...Nu kommer rapporten jag längtat och hoppats på och med utdelningssiffror som ser ut så här:

Dollar står på: 6,79 NOK
UTD: 1,15 USD * 6,79 = 7,8 NOK
7,8 NOK * 1,09 = 8,5 SEK                          (tack till ACAB på Awilcos forum på Avanza för uträkningen.)

Dessa siffror gör att jag blir lugnare och sover bättre. När dessutom kursen, just nu, stigit med 3,5 NOK så känns det som en ljusning i mörkret.

Nu strömmar det in elever i ett klassrum jag för länge sedan borde lämnat, så nu skriver jag mer nån annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar