tisdag 28 oktober 2014

Nya inköp och nya tider...

Jaha, då trillade månadens löneinsättning in och en tredjedel gick rätt in till ISK:et hos Avanza.
Tidigare har jag deklarerat att det var SEB som skulle köpas för hela slanten. Både insättning och utdelning ifrån Kvaerner och Atea. Utdelningarna är små med ack så sköna när jag ligger minus på kontot.
Dock blev det lite förändringar i tankarna. Jag blir lite frustrerad över att se köpläge i så många aktier nu, utan att ha likvider att handla för. Jag vill köpa Protector, Ratos, H&M, Industrivärden, SEB, Telia för att jag läst och hört på flera ställen om att de är köpvärda. Sitter och tittar på kurserna på dem idag samtidigt som jag väntar på att pengarna ska komma in från banken på kontot och känner frustrationen stiger itakt med att kurserna.
Min sambo har dessutom sagt att hon tänker köpa H&M när hennes pengar trillar in. Jag gjorde en kompromiss med mig själv. Jag lade hälften på H&M och hälften på SEB A. Dessutom lägger jag hela slanten ifrån utdelningar på Ratos B.
Eftersom jag bytt till Avanza mini så behöver jag inte bekymra mig om courtaget särskilt mycket längre. Så länge jag håller mig under 15 600 kr i inköp så blir det billigare. I det här läget ligger jag inte i närheten av den storleken.
Till sist så måste jag visa att även om jag ligger minus så om jag leker lite med grafer så har jag faktiskt gjort vinst den senaste veckan. Hela 3000 kr. Även om det är en god bit kvar till jag är "break even" så känns det bra att hitta små ljuspunkter...
Ser bara alla veckor ut som denna framöver så ska det nog ordna sig till slut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar