lördag 18 oktober 2014

Nybygge och köpläge...

Nu när börsen verkar vända uppåt så skriver en hel del bloggare och twittrare om att det är köpläge samt tipsar om än den ena och den andra aktien. Det är väl bra och intressant och det är absolut dags för mina innehav att vända uppåt.

Som ni ser på bilden ovan så har min totala historik på börsen varit ett enda stort minustecken. Dock blir jag inte knäckt av detta då min strategi är långsiktig och jag har förstått att börsen vänder uppåt igen.
Det jag blir lite ledsen för är, att för mig som inte har en massa pengar som ligger i likvid och väntar på att användas för aktieköp, får jag snällt vänta till löning varje månad för att handla. Då blir det svårt att tajma in så att det blir köp vid bästa tidpunkt. Eftersom det är den 18:e idag får jag vänta en vecka till innan det blir köp och då kanske man missat massor av sköna uppgångar.
Det är säkert fler som har samma situation, kanske alla, och jag upplever det lite frustrerande.
Jag fortsätter dock min inslagna strategi och väntar på lite utdelning i både Kvaerner och Atea samt en löning och just nu står köpvalet mellan SEB och Protector. Det kanske blir varannan månad SEB och varannan Protector...hmmm, men vilken blir det först?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar