måndag 26 januari 2015

Uppdatering av innehav

Nu är innehaven uppdaterade och jag når över 6 siffrigt. Det är en bit kvar till 7 siffror men om jag håller målet med minst 100 K om året så ska det ta max 9 år till. Jag lät uppdateringen ifrån nov 2014 vara kvar så att det går att se förändringen. Som det var någon som sa så är innehavet av Awilco alldeles för stort och även kanske Kvaerner. Dock är det inte läge att sälja av utan jag minskar procentsatsen genom att öka innehavet i de andra bolagen istället. För den uppmärksamme så ser ni att denna gången blev det tre lika delar SEB, HiQ och Ratos B.

1 kommentar:

  1. Tjena mats, Kolla utvecklingen i detta certifikatet från Apple! :)

    https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/240069/bull-apple-x3-c

    Köpte 25 stycken när de låg runt 250 kr! :) Och tror faktiskt att det finns mer att hämta. Sen väntar jag på information om vad de ska göra med deras enorma kassa. Cahn vill ju att de ska höja utdelningen! :) det hade inte varit fel! :)

    SvaraRadera